moodigh

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

UPDATE ... igen Min första App :))))))))

Av kristoffer modigh - 14 september 2012 22:01

Så.... Jag började med designen idag och ja, jag är ju inget proffs på design så den blev inte så bra, får fixa det senare, När jag satt där så tänkte jag på om man skulle ha en campaign mode. Att man skulle klicka 300 gånger och få tiden som highscore.. förstår ni? tänkte göra 3 "levels". Så när jag blev "klar" med designen så började jag med den, började göra Actors så att man kunde trycka på dom alltså ... rule också touch sen change scene i rule. När jag hade gjort Level 1 Scenen så började jag försöka få det att funka men ... nej! Jag fattar inte alls hur jag ska göra... jag menar, om jag tar den Score Actor och lägger till den med knapp och tiden så blir det ju som innan, så jag tog bort det där med after 10 seconds på just den scenen så att det inte drabbade själva spelet. sen trodde jag att man skulle kunna göra en sån after 10 Score bla bla... Men nej! det funkar inte. Vet inte alls hur jag ska göra.... Troligen så kommer jag skita i campaign och jobba på lite andra titlar , till exempel så har jag en som heter info där jag kommer skriva lite om spelet och lite om mig så att ifall nån laddar ner appen så ska det veta att det är jag som har gjort den eftersom på de flesta spelen man tycker om så har jag aldrig sett nått namn på vem som har gjort den fantastiska appen och det är ju lite tradigt för då vet man ju inte ifall han har gjort fler coola appar.


Kommer såklart uppdatera med en update ifall jag gör några stora förändringar eller när jag blir klar. 
Hejdå :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kristoffer modigh - 6 juni 2013 09:57

Så nu är jag och william nästan klar med vår reklamfilm för skolan. Behövs bara lite puts och sådär. :)Dessvärre har jag inte berättat om detta heller men det är såhär att jag och William gör reklamfilm för skolan och har hållt på med det nu nästan i...

Av kristoffer modigh - 3 juni 2013 19:35

Jag och wille har precis varit inne i ett nytt ödehus vi har hittat. Detta hus var ett scouter hus där då de bytte hus pågrund av eld i källaren. Har kanske inte bloggat om det men innan har vi varit i andra övergivna hus. Det första byggnaden var de...

Av kristoffer modigh - 3 januari 2013 15:55

Hej... längesen! Har börjat fundera att använda mina stora förmågor från gamesalad till att göra en riktig app som kan bli stor. Jag har funderat länge på en app som kunde förändra samhället, dessutom tänkt göra ett bättre socialt nätverk än fac...

Av kristoffer modigh - 1 december 2012 18:03

Hej... jag har inte varit så uppdaterad här för bland annat har jag inte fortsatt på min app... Varför? Jo jag känner att gamesalad är för lätt och till en viss del känns det inte äkta, det känns liksom att datorn gör spelet mer än vad jag gör, ...

Av kristoffer modigh - 18 oktober 2012 18:55

mhm, har tänkt på ifall jag ska göra en helt nya app för helt ärligt så är den andra helt klar, ska ju bara publicera och så men det gör jag lite senare. Så nu tänkte jag mig att man ska göra en app där man har lvlar, alltså en "riktigt" spel app, ja...

Ovido - Quiz & Flashcards