moodigh

Alla inlägg under september 2012

Av kristoffer modigh - 28 september 2012 19:31

Tjena!
Jag har då precis sprungit skoljoggen. Jag fick sämsta tiden 30.30, förra gången fick jag 29.30 :(
Hade som mål då att få 28 min men nej =(


Aja, jag har suttit hela dagen på att leta efter en massa grymma effekter man kan göra med Motion 5 (film program) men har inte hittat någonting alls. Kommer troligen göra en film till min kanal som småningom eftersom att jag har gjort om låten Call Me maybe till en batman låt som handlar om att Batman är en våldtäcktsman, ganska ungdomlig humor men det är ju den humorn jag lever i och troligen den humorn som sitter på youtube just nu. 
Ganska intressant att Youtube har blivit en stor grej i sverige. Man kan ju nästan säga att vi har lyckats med Youtube kommunikationen i Sverige.


Min kanal : http://www.youtube.com/thecrazymountains



allt för denna update.

Av kristoffer modigh - 23 september 2012 18:00

Så, I denna rubrik som hetter Jag bloggar lite, lär jag skriva lite om mina tankar bara, typ lite hur de är och så, inte precis vad jag äter men lite sådär ni vet :)

Allt detta plugg gör en galen ju. Men jag måste jobba, orkar inte få dåligt betyg i 9an. Vill ju gärna komma in på ljud och bild skolan till hösten. Jag får plugga hårt. Men visst, det är inte allt i världen utan att jag som är intresserad utav datorer och så är ju väldigt inne på filmning och konst och sånt (gör ju konstfilmer nu förtiden ju). Jag köpte mig en Canon eos 550 D för drygt 3 veckor sedan och ja, den är riktigt bra, jag verkligen älskar den. Ja och jag har ju en väldigt bra kompis hos mig som också gillar media så vi gör mycket filmer både i skolan och på fritiden och ja , visst, jag är väll den som är den "duktiga" i det hela men det är ju inget man säger sådär framför alla precis. Dessutom har ju kompisen nästan drygt köpt/gjort allt som jag har gjort/köpt inom film (alltså, programen, kamerorna, fx effekterna,... osv). Så som sagt , jag köpte mig en Canon , skit bra och allt osv.. , och vad tror ni kompisen gör efter 1 vecka? han köper en likadan..., och visst, det är väll bra att han ser mig som nån bra men jag menar, han har köpt allt jag har köpt ju? Tycker inte ni att detta är lite jobbigt? Det började ju 2009 när jag började göra filmer med Movie Maker då han inte visste att det fanns men sen plötsligt gjorde han filmer med 2009. 2011 började vi göra filmer igen tillsammans, han köpte programet jag hade och kameran jag hade. början av 2012 skaffade min bror en gopro... = han köpte en Gopro osv. Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera, ska jag bli sur eller ta det som något bra? Aja, behövde bara få ut det!

Av kristoffer modigh - 23 september 2012 15:38

Så, har fixat lite med designen, har också suttit och försökt göra lite fler appar men har inte kommit på någon som JAG kan göra ännu. Satt och glodde lite på skolans mac datorer eftersom de har den gamla updaten med alla de "hjälp" apparna, såg då lite grejer från vissa appar som man får om man har premium så jag gjorde så att jag sparade alla de gamla apparna på ett USB ... och ja, har inte kommit längre än där, har faktiskt inte suttit på macen nu pga mycket läxor. Men tänkte på ifall man skulle göra ett liten fusk på som bara riktiga nördar kan hitta, att man kanske ska trycka någon annanstans så att den ger tid och poäng. Men... först måste jag fixa det med URL länkar i INFO och lite så, så att folk kan hitta mig.  Har nog inget mer just nu! 

En ny update kommer troligen max om 2 veckor....MAX!

Av kristoffer modigh - 14 september 2012 22:01

Så.... Jag började med designen idag och ja, jag är ju inget proffs på design så den blev inte så bra, får fixa det senare, När jag satt där så tänkte jag på om man skulle ha en campaign mode. Att man skulle klicka 300 gånger och få tiden som highscore.. förstår ni? tänkte göra 3 "levels". Så när jag blev "klar" med designen så började jag med den, började göra Actors så att man kunde trycka på dom alltså ... rule också touch sen change scene i rule. När jag hade gjort Level 1 Scenen så började jag försöka få det att funka men ... nej! Jag fattar inte alls hur jag ska göra... jag menar, om jag tar den Score Actor och lägger till den med knapp och tiden så blir det ju som innan, så jag tog bort det där med after 10 seconds på just den scenen så att det inte drabbade själva spelet. sen trodde jag att man skulle kunna göra en sån after 10 Score bla bla... Men nej! det funkar inte. Vet inte alls hur jag ska göra.... Troligen så kommer jag skita i campaign och jobba på lite andra titlar , till exempel så har jag en som heter info där jag kommer skriva lite om spelet och lite om mig så att ifall nån laddar ner appen så ska det veta att det är jag som har gjort den eftersom på de flesta spelen man tycker om så har jag aldrig sett nått namn på vem som har gjort den fantastiska appen och det är ju lite tradigt för då vet man ju inte ifall han har gjort fler coola appar.


Kommer såklart uppdatera med en update ifall jag gör några stora förändringar eller när jag blir klar. 
Hejdå :)

Av kristoffer modigh - 13 september 2012 21:25

Obs! Hittade en bugg, en bugg som gjorde att när jag skulle trycka på att spela igen så räknade timern från där den slutade... alltså 10. jag började kolla lite med Reset scene på timern... inget hände. Började sen dra in Reset Game... inget hände. Ja, vad skulle jag göra? Jo jag skulle visst gå in på den knappen på "Avslutet" scenen som gjorde att jag skulle spela igen. Gå in där och lägga till Reset Game. Då började hela spelet om när man tryckte där.


Av kristoffer modigh - 13 september 2012 20:01

Såja! Precis gjort min första app helt själv. Innan har jag ju använt hjälp utav gamesalads egna hjälpmotorer men nuja.... jag klarar det själv! Jag gjorde så att jag skapade en Actor kallad Knapp, gjorde en attribute som hette Score och en som hette Time. Sen gjorde jag en rule där man skulle toucha > inside , där ifrån la jag till Change Attribute till Game.Score To Game.score +1, började kolla så att den funka och såklart funka den på första försöket. Där ifrån började jag göra en Timer. En timer som skulle räkna ner från 10 ja så jag började göra en rule åt den och gjorde direkt en attribute i den med Game.Timer =0 som jag egentligen skulle sätta på 10 men skitsamma det blev endån bra.  Efter det skapade jag en timer i den rule. Där började jag sätta After >10 Seconds skulle den byta Scenen, scenen skulle vara avslutet. Efter det skapade jag en till timer som gjorde att den räknade så jag satte Every > 1 Seconds. La dit en Change Attribute som skulle va Game.Timer To: Game.Timer+1 som gjorde att varje sekund skulle den ge en sekund. Efter allt detta så gjorde jag en Display Text med Game.Timer som gjorde att man ser tiden. Sen började jag göra avslutet. Visst, det är inte så svårt alls men jag kom på en ny grej som jag inte var helt säker på , det var att man kunde göra en display text i avslutet och skriva i den Game.Timer som visa då hur mycket poäng du hade under ronden. 

Allt klart. Förutom Menyn men den gör man så snabbt. Ska bara in i photoshop och designa texten lite så att den blir snygg.

Av kristoffer modigh - 8 september 2012 10:51

Hejsan :D, YES! Jag är tillbaka...


Vet inte riktigt varför men ja :D, jag lär vi publicera 2 inlägg och sen sluta igen ;)



Såhär ser jag ut nu förtiden ....



 

Ovido - Quiz & Flashcards